סקר גנטי מורחב

During group psychotherapy men discover their hopes, fears, losses, frustrations, and traumas

נשים רבות מחליטות למען השקט הנפשי שלהן לבצע סקר גנטי מורחב במהלך ההיריון. אין קשר אם מדובר בהיריון ראשון או אחר, בכל היריון עלולה להיות בעיה גנטית.

המטרה של סקר גנטי

המטען הגנטי של כל אדם הוא אחר ויש בו גם שינויים. כיוון שהאדם נוצר מהביצית של אימו ומהזרע של אביו, הוא גם נושא שני וורסיות של כל אחד מהגנים שלו, כך שכל אדם נושא מטען גנטי שכולל את השינוי שעבר אחד הגנים ולכן הוא עלול לגרום להימצאותה של מחלה גנטית בעלת השלכות שונות עקב המוטציה של אחד מהגנים.

סקר גנטי מורחב מצליח להציף בעיות שונות כמו מחלות תורשתיות כאשר שני בני הזוג הם נשאים של מחלה גנטית תורשתית זהה. לאור זאת קיים חשש שבהיריון יתפתח עובר, אשר הוא בעל מחלה או מחלות גנטיות שמקצתן מוגדרות כמחלות קשות ביותר.

ידע לגבי מחלות גנטיות

הבעיות הגנטיות הללו הן פנימיות ואין כל אפשרות לדעת אותן אלא אם מבצעים סקר גנטי מורחב. המטרה היא לעלות מבעוד מועד במהלך ההיריון על ליקויים בהתפתחות של העובר וגם בהימצאותן של מחלות שונות שהיו מתגלות לאחר הלידה. קו החשיבה הוא למנוע את עוגמת הנפש אשר כרוכה בלידה של ילד חולה במחלות קשות שבחלק מהן אורך החיים של הילד הוא קצר.

עם כל הקושי שבדבר, בני זוג רבים מעדיפים לדעת מראש כי העובר פיתח כמה מוטציות או אחת שהיא מהותית ולאור החשש עדיף לקטוע את מהלך ההיריון.

בדיקת מורחבת של כל סוגי המחלות

ההשפעה של המוטציה על העובר מתרחשת רק אם שני ההורים נשאים של מחלה זהה, הסיכוי לכך הוא של % 25 ולכן חשוב לבדוק נושא זה בכל אחד מההריונות. אם בהיריון אחד הכול היה תקין, אין זה אומר שגם בהריונות האחרים הדברים יהיו מושלמים וההפך.

בדיקה זו מבוססת על בדיקה של למעלה מ-400 גנים, כמו כן קרוב לחמישים גנים אשר עלולים להיווצר על כרומוזומים מסוימים וזאת עבור איתור של שינויים גנטיים לנשאיות של גנטית סמויה.

אולי תאהבו גם

טיפול ביוגה

טיפול ביוגה

מבין אימוני הספורט בתחומים הרבים בולט היוגה כתחום ספורטיבי מעולה אשר מעניק רוגע ושלווה לכל

הרשמה

הירשמו לניולזטר שלנו לקבלת עדכונים

עקבו אחרינו

דילוג לתוכן