תרופות סבתא לטיפול טבעי בדיכאון

Sadness and depression concept with lonely woman at home

דיכאון הוא מחלה נפשית לא נעימה אשר תוקפת רבים הן גברים והן נשים בכל גיל. ההתמודדות איתה אינה פשוטה וכדי לא להגיע למצב שבו צורכים תרופות באופן קבוע, המגמה היא להיעזר בכמה תרופות סבתא לדיכאון כדי להקטין את התופעה עד כמה שאפשר וזאת בהתאם למצבו של כל מטופל.

תרופות סבתא לדיכאון

להלן כמה אופציות שמוצעות, מי שנמצא בדיכאון מנסה את כולן או חלק מהן וחש מה משפיע עליו ומה יוצר שינוי. בהתאם לכך הוא מאמץ את השיטה שנראית לו כמשפיעה עליו לטובה.

  1. תה קמומיל חם אשר מעניק רוגע ושלווה.
  2. תה רוזמרין עם עלי הצמח ובתוספת של דבש או סוכר בהתאם לרצונו של האדם המדוכא.
  3. תה מליסה אשר במקרים רבים משפר את מצב הרוח.
  4. פיזור של ריחות לבנדר בחדר שגם הם יוצרים רוגע.
  5. אמבטיה של מים חמים עם כמה טיפות בודדות של שמן יסמין לשלווה ולמנוחה.
  6. מאכלים אשר כוללים שיבולת שועל או תרד, עשויים ליצור תחושה הרבה יותר נעימה.
  7. לצאת לאוויר הפתוח, לנשום היטב, לראות אנשים וכך לשפר את החיוניות ואת מצב הרוח.
  8. לבצע אימונים גופניים על פי המסוגלות של כל אחד.
  9. לצרוך וויטמין B וזאת כדי שהפעילות המוחית תהיה תקינה.
  10. להקפיד עד כמה שאפשר שלא יהיו מצבים של נפילות סוכר.
  11. כדאי להפחית צריכה של תה בעל קופאין, קפה או קולה וזאת כדי להפחית את הפרשתם של ההורמונים האדרנלין והנוראדרנלין.
  12. שימוש על פי ההנחיות של הרופא ב – CBD אשר קיים בצמח הקנאביס. מדובר בחומר שהוא בעל יעילות מידית ואף על פי שהוא נלקח מצח הקנאביס הוא אינו ממסטל או ממכר. חומר זה יוצר השפעה על הקולטנים של סרטונין במוח ועל כן ההשפעה ההפוכה של הקנאביס היא מהפך אמיתי ואחת מהאופציות המומלצות ביותר.

טיפול CBT לטיפול בדיכאון

בשנים האחרונות מי שמטפל באנשים בעלי דיכאון בדרגות השונות, הוסיף לטיפולים שלו את שיטת הCBT אשר מוכיחה את יעילותה בכל אחד מהמקרים שבהם פסיכולוגים מטפלים בילדים ובמבוגרים הסובלים מכך.

טיפול CBT הוא קוגניטיבי התנהגותי ולאור השילוב הזה, יש לו הצלחות כה גדולות. מדובר בטיפול פסיכולוגי שנמשך כמה חודשים שבהם מתקיימים כמה מפגשים. אין צורך בכמות גדולה יותר של טיפולים, כיוון שההשפעה ניכרת תוך פרק זמן קצר יחסית.

במהלך המפגשים הללו, המטפל מבצע מהלכים שונים כדי להניע את המטופל מלחשוב כל הזמן מחשבות שליליות. המטרה היא להניע אותו קדימה כדי שיבין התנהלות אחרת שיש בה מחשבות חיוביות והוא ירצה להיות חלק ממנה.

כאשר הוא מבין לעומק את הקשיים העמוקים שלו עקב מצבו הנוכחי, הוא ייתן פוש לטובת שינויים חיוביים לדפוסי התנהלות בריאים.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

אולי תאהבו גם

הרשמה

הירשמו לניולזטר שלנו לקבלת עדכונים

עקבו אחרינו

דילוג לתוכן